VW mobilitetsservice – En anmeldelse af deres service! 4

Jeg har for nylig haft indbrud i min bil, og jeg nævnte noget om VW mobilitetsservice, hvor jeg blandt andet skrev, at de ”ownede”; det skyldes faktisk, at de var lynhurtige til at yde en service, hvor bilen kom på værksted. Men efterfølgende da min VW Up! kom på værksted, så var det en tur op ad en meget stejl bakke frem for en luksustur proppet med god service!

Det startede godt

Det hele startede faktisk meget godt; morgenen efter mit indbrud gik jeg ned til bilen, hvorefter jeg ringede direkte til VW mobilitetsservice. Her var der en sød dame som tog telefonen og guidede mig igennem processen! Hun spurgte hvad der var sket med bilen, jeg fortalte hende hvad der var hændt og hvilke skader der var sket med bilen. Hun bad mig om at hænge på telefonen, da hun lige skulle undersøge om det var en del af mit ”abonnement”. Kort efter var hun tilbage på telefonen og sagde, at det var dækket af min aftale med VW mobilitetsservice.

Vi snakkede frem og tilbage om den skulle hentes eller om jeg selv kunne bringe den på værksted mandag morgen. Vi blev hurtigt enige om, at den skulle hentes, så jeg ikke fik knust glasrude i hovedet i tilfælde af ujævne veje og lignende.

Der gik ikke længe før Dansk autohjælp stod ude foran min dør, klar til at afhente bilen. Som hjælp tog vi lige og lagde plast omkring hele soltaget, så det ikke ville regne ind i bilen, hvorefter den blev kørt op på liften og over til VW.

Så den del gik godt og der burde VW mobilitetsservice modtage 4 ud af 5 stjerner! ;-)

Photo 20-04-13 10.50.38

Så gik det ned af bakke for VW mobilitetsservice!

Det startede faktisk med en uskyldig fejl, så det skal de ikke høre fra. Vognmanden som VW mobilitetsservice  havde bestilt, fik leveret bilen til den forkerte afdeling, men det fik VW løst meget hurtigt. Den afdeling som modtog den, ringede kl. 07.30 og fik den kørt over til den rigtige afdeling. Det var så her balladen startede, efter at pladeafdelingen modtog bilen, så hørte jeg ikke fra dem før kl. 13.30 – hele 6 timer efter de havde fået bilen!

Dernæst så ringede de først der og sagde, at de kunne bestille taksator fra forsikringen, hvilket resulterede i, at bilen stod fra mandag til onsdag uden at der skete en skid. Efterfølgende måtte jeg selv ringe op til afdelingen for at få af vide, hvordan det stod til med bilen. Svaret var blot, at: ”taksator har godkendt reparationen, men da det ikke er varer som er lagerført i Danmark eller Tyskland, så vidste de ikke hvor længe den bil måtte stå stille, og det var det bedste de kunne gøre for mig”

Jeg blev dybt rystet da jeg fik det svar og tænkte bare ”Fuck mig”. Dernæst spurgte jeg ind til en lånebil, som er en del af deres mobilitetsservice, hvorefter svaret var ”Du har nemmere ved at finde en lånebil ude i byen” og så blev jeg sådan set bare skåret af der.

Det ville mutti ikke finde sig i

Jeg ringede frustreret til min mor, nærmest grædende over den service jeg modtog og at jeg ikke kunne få min dejlige nye bil hjem igen før om LAAANG tid. Jeg brokkede mig også over, at det der opreklamerede VW mobilitetsservice ikke rigtigt var sagen da en lånebil tilsyneladende var en by i Rusland! Så hun spurgte mig pænt om hun ikke måtte gøre et forsøg, og så fik hun lige tlf. nummeret til VW.

Min mor er af den støbning, at hun ikke giver op, så efter en kort snak med den samme person som jeg snakkede med, bedte hun pænt om at snakke direkte med chefen, hvorefter der kom andre boller på suppen for VW. Han sagde at chefen var optaget, men at han ville ringe til hende så snart han var ledig.

Der gik 2 timer, hvor vi intet hørte og min mor tog så knoglen igen og ringede direkte til chefen, som med sved og tårer forklarede at han var begyndt at arbejde personligt med sagen. Han ville ringe tilbage så snart han havde nyt og sagen ville være helt afklaret inden han gik hjem!

Det endte lykkeligt

Værkføreren ringede tilbage og sagde de har skaffet reservedelene, de er der på mandag og så har jeg bilen senest onsdag morgen. Men de satsede på mandag eftermiddag eller tirsdag morgen!

Så den fik min kære dejlige mor skam banket godt på plads. Dog synes jeg stadig det er utroligt, at man skal så langt ud før man får tingene klaret.

Lektien ved dette indlæg er klart, at man ikke skal give op når det er urimeligt – så må man bare højere op i hierarkiet.  Dog er jeg stadig helt mundlam over, at man skal kæmpe i mange timer med noget så ”simpelt” som at få sin bil repareret!

Og ved hele denne oplevelse vil jeg give VW mobilitetsservice 3/5 stjerner. Og den 3. stjerne er kun fordi værkføreren fik reddet hele deres ære!

God dag og god forlænget weekend til alle!

 

4 thoughts on “VW mobilitetsservice – En anmeldelse af deres service!

  1. Reply Nura apr 25,2013 10:55

    Sys du er liiiidt for sød ved VW på den her anmeldelse :p

    • Reply Eik Emil Christensen apr 25,2013 11:03

      Jeg håber dog at jeg har skrevet indlægget så klokkeklart at folk er klar over at man virkelig skal være bide dem i knæhaserne, før de bevæger kroppen! Den eneste grund til at jeg er søde mod dem er vel blot fordi jeg får min bil tilbage på lidt over en uge. Men ja er vel en tand for sød imod dem ved nærmere eftertanke :-P

  2. Reply Christine apr 25,2013 12:00

    Samlet vurdering af hele hændelsen burde være 2 ud af 5 stjerner, hvoraf de begge to går til hurtig afhentning af bil.

  3. Pingback: Lægen siden jeg har skrevet på min blog - Her er en update

Skriv et svar